יום שישי, 25 באפריל 2008

כדור מים ענק

אינני מתיימר להיות כאן מדען או אסטרונאוט כי אם לנסות להסביר את החומרים המעניינים שאני מוצא ברשת כמה שיותר טוב. את זה קצת קשה לי להסביר :)
אין לי מושג מה אני רואה והאם זה ייתכן אבל אין ספק שזה בהחלט שווה צפיה. יש למישהו מושג שיכול לעזור לנו להבין מה אנחנו רואים בדיוק?




יום שלישי, 22 באפריל 2008

יום כדור הארץ

ברחבי העולם מציינים היום את יום כדור הארץ.
במסגרת ההתגייסות של גופים שונים הלוקחים חלק במאמץ לשמר את הכדור הכחול שלנו, קרן קיימת לישראל מקיימת פעילויות בחול המועד תחת הסיסמא "הכדור בידיים שלנו" - טיולים ביערות ביריה, חולדה ולהב בהם יחשפו המטיילים לנושאים הקשורים בשימור כדור הארץ ואיך כל אחד מאיתנו יכול לתרום - כגון הדרכים לשימור הסביבה, חיסכון במים ועוד.

העובדה שבעלי המפעלים המזהמים הגלויים בארץ - בפרט המפעלים "חיפה כימיקלים", "בתי הזיקוק", ו-"דשנים" - אשר גורמים למאות אלפי תושבים נזק בריאותי מצטבר לא מצפצפים עליי ועליך אלא רואים רק את כיסם אינה מדהימה. האנשים האלו מרוויחים כל כך הרבה כסף על גבינו שזה מדהים. קחו למשל את "דשנים" אשר בבעלות "כימיקלים לישראל" - כי"ל - תראו כמה הם מרוויחים!.

רק לחשוב שכלכך מעט אנשים פשוט מחרבנים (לא מתנצל על הביטוי) על כל כך הרבה מאיתנו.

מקומם? כן. אז מה עושים?

נכון שצריך לחנך וזה הכי חשוב. מעבר לחינוך לדעתי צריך לקדם את המודעות לכך שיש מספר קטן של אנשים שאחראיים על המצב. אם נשפיע עליהם אז נוכל לצמצם את מימדי הנורמה שעשירי ישראל קבעו.

קחו כמה דקות והיכנסו לבלוג המוקדש לאחים עופר.

הפיצו את הכתובת של הבלוג הזה במייל לכמה שיותר חברים, הנה: http://bawow.blogspot.com/2008/04/blog-post_22.html

אח"כ תוכלו לומר שעשיתם משהו - פעלתם להגברת המודעות - למען הסביבה.

ואל תגידו - "מפעלים מזהמים" כי אם "אנשים מזוהמים".

יום כדור הארץ שמח!