לרכב ולעוף, לא להיות תלוי בכבישים ולא להוציא הרבה כסף - זה מה שעומד מול העיניים של מפתחי האופניים החשמליים המעופפים.
אנשים לא מרפים מרצונם ללמוד לעוף. והיום בעידן של יוקר המחיה והמודעות לאיכות הסביבה שהולכת וגוברת בכל העולם הצורך להמציא כלי תחבורה זול וקל להפעלה שיאפשר להגיע לכל מקום בלי להיות תלוי בכבישים ופקקים, הוא חם מתמיד.
המצאה אחת כבר עשתה חצי דרך בתחום הזה, תפסה את מקומה המכובד ומילאה את כבישי העולם באופניים חשמליים שהולכים ומשתכללים מרגע לרגע. נראה שהשלב הבא בתולדות האופניים החשמליים הוא אופניים חשמליים מעופפים. להלן כמה ניסיונות פיתוח שנעשו בשנים האחרונות.
אופניים חשמליים מעופפים של הרפובליקה הצ'כית
שלוש חברות צ'כיות עבדו יחד כדי לפתח אב טיפוס של אופניים חשמליים שיודעים לעוף. נכון להיום הדגם נמצא עדיין בשלבי פיתוח ומוטס באמצעות שלט רחוק, ואילו המפתחים של כלי התחבורה המבטיח מקווים שבקרוב הרוכב או הטייס במקרה הזה יוכל להפעיל את האופניים בעצמם.
האופניים החשמליים המעופפים עוצבו באמצעות תוכנת תלת מימד צרפתית. יש להם מסגרת הדומה לאופנוע קטן, שישה מדחפים, שניים הקדמיים, שניים אחוריים ואחד בכל צד, המאפשרים לאופניים לעוף, והם מופעלים בעזרת שישה מנועים.
ההערכה היא גם שבזכות טכנולוגיות חדשות הסוללה תעבור שינוי משמעותי ותהפוך למתקדמת יותר, מה שיהפוך את ההמצאה למוצר שניתן לייצר ולמכור בחנות. כיום האופניים המעופפים הצ'כיים מסוגלים לטוס רק כחמש דקות. לאחר מכן צריך לטעון את הסוללה שוב.
Paravelo - האופניים המעופפים הבריטיים
שני מעצבים אנגליים עבדו במשך שנתיים על אב טיפוס מתקדם של כלי טייס שניתן גם לרכב עליו ושמו Paravelo. כלי תחבורה זה מסוגל לנסוע במהירות של 15 מייל לשעה על הקרקע ולעוף במהירות של 25 מייל לשעה באוויר.
בחלקם האחורי של האופניים מחוברת קונסטרוקציה קלה של פרופלר רב עצמה המופעל על ידיד דלק ביולוגי. האופניים המעופפים נעזרים במצנח. הם פשוטים לשימוש, לא דורשים רישיון מיוחד ומסוגלים להגיע לגובה של מעל 1000 מטר.