יום שישי, 28 ביוני 2013

פיתוח ישראלי חדשני: קסדת טייס תוקפת מטרות

הראש היהודי ממציא לנו פטנטים וגם מגן על עצמו. אלביט הציגה בסלון האווירי בפריז קסדת טייס אשר תעניק מידע און-ליין ובזמן אמת על המצב בשטח, תציג תמונות ווידאו באיכות HD ואף תוכל לקבל פקודות תקיפה נגד האויב.

הסלון האווירי בפריז התקיים גם השנה, כמידי שנה אי זוגית והציג את המילה האחרונה בתחום כלי הטייס האזרחיים והצבאיים.

אחד הפיתוחים המעניינים שהוצגו בתערוכה הוא פיתוח ישראלי של חברת אלביט מערכות, אשר פיתחה קסדה לטייס קרב מסוגJHMCS2  . קסדה זו נחשבת למתקדמת ביותר מסוגה ומסוגלת לספק את הפתרון שצבאות רבים בעולם מחפשים מזה שנים רבות: שמירה על ריכוז הטייס במטרה ומניעת הסחות דעת כמו "קריאה" של הנתונים בלוח המחוונים של המטוס, דבר אשר קריטי במיוחד לטייסים, שצריכים לקבל החלטת בזמן שנמדד בעשיריות השנייה.

הקסדה מציגה נתונים באיכות HD. מתוך: http://news.walla.co.il/
הקסדה מספקת פתרון לבעיה זו באמצעות מגן הרוח שלה שהופך למסך המעביר נתונים בזמן אמת על המצב בשטח ובתוואי הטיסה, מידע בזמן אמת על המטרה עצמה, הימצאותם של מטוסי אויב ומטוסים ידידותיים בסביבת המטוס, איסוף מידע מודיעיני ונקודות ציון חשובות וכן תמונות וסרטוני וידאו באיכות HD  המספקים לטייס מידע עדכני וויזואלי אשר ערכו לא יסולא בפז. החידוש המשמעותי ביותר הוא האופציה לתת פקודות תקיפה באמצעות הקסדה ובכך להפוך אותה לכלי מלחמתי מהמעלה הראשונה.

הקסדה עצמה מותאמת לטייסי מטוסי 15F ו-F16  המשמשים את מדינת ישראל וכן את מטוס ה-F18  המשמש את צבא ארצות הברית.


לסיכום, נראה כי שוב הראש היהודי המציא לנו פטנט מתקדם ושימושי אשר יבסס את יתרונה של מדינת ישראל בתחום האווירי ויספק מכשירים טובים יותר לטייסי החיל, אשר יגרמו לכך שההגנה על אזרחי ישראל תשתפר.

הקסדה. מתוך: http://news.walla.co.il/