יום שישי, 6 בספטמבר 2013

המירוץ לירח חוזר ובגדול

היום: נאס"א תשגר לירח את "לאדי", חללית מחקר בלתי מאוישת על מנת לחקור את פני השטח של הירח והאטמוספירה סביבו. האם נראה בקרוב את סין והודו במשימות דומות?

נאס"א לא מרפה את ידיה מהמשך המחקרים על הכוכבים המקיפים אותנו ולאחר המבצעים הרבים שנעשו בכיוונו של כוכב הלכת, מאדים, חוזרת סוכנות החלל למקורות עם שיגורו היום, יום שישי, של רכב החלל (גשושית) לאדי (LADEE) לירח. 

הגשושית צפויה להיות בשליחות במשך 160 ימים בהם תחקור את הנעשה על פני השטח של הירח, תאסוף ממצאים על החומר שמסעיר את דמיונם של מדענים רבים והנקרא "אבק הירח", שהוא למעשה חלקיק בעל מרקם של זכוכית, אשר מגע עימו יכול לגרום לפציעה וגירויים בעור. כמו כן תנסה "לאדי" לגלות מה גרם להיווצרות קרח בקטביו של הירח. בתום המשימה תתרסק אחר כבוד אל תוך שטחו המסולע של הירח.

תכנית זו היא חלק מתכנית גדולה יותר, אשר בסופה צפויים להישלח חלליות מאוישות לירח, יש לציין כי זו המשימה השלישית בירח בחמש השנים האחרונות ורבים תולים את חידוש המירוץ לירח בניסיון להתמודד עם מעצמות כמו סין, הודו, יפן ורוסיה אשר עושות כל לאל ידן על מנת לשלוח רכבים לא מאוישים לחלל ולחקור אותו בעצמן.

החללית "לאדי" בהכנות לקראת ההמראה בנאס"א. מתוך: http://www.haaretz.co.il