יום שישי, 2 באוגוסט 2013

לכבוד הקיץ – "הג'טמן" חוזר!

מי מאיתנו לא חלם בילדותו לפרוש כנפיים ולעוף כמו ציפור? בטוח שרובנו המוחלט.

איב רוסי, הידוע בכינויו "הג'טמן" (איש הסילון), לקח את החלום הזה אל מחוזות המציאות. רוסי בן ה-52 משתמש בחליפת תעופה ייחודית מסוגה בעולם שנקראת Jet Wing, אשר בנויה מארבעה מנועי סילון רבי עוצמה שפשוט עוזרים לו לעוף במהירות של 300 קמ"ש ולגובה של מעל ל-3.5 קילומטרים. ההמראה נעשית מכלי טיס אחר, ברוב המקרים מסוק שמעלה אותו לגובה רב. ליתר בטיחות דאג לעצמו רוסי להיות מצויד במצנח אשר מעבר להיותו גיבוי במקרה של תקלה, עוזר לו גם לנחות בשלום על הקרקע. הניווט נעשה באמצעות משנק מיוחד כאשר לצופה מהצד (מומלץ לצפות בוידאו) נראה כאילו הג'טמן גולש סקי באוויר.

איב רוסי בחליפת ה- Jet Wing. מתוך: http://www.machinesthatgobing.com

רוסי נמצא באוויר משנת 2008 והספיק לטוס מעל לוקיישניים אטרקטיביים כמו ריו דה ז'נרו בברזיל ותעלת לה-מאנש המחברת את אנגליה וצרפת. רוסי נעזר בחברות אשר זיהו את הפוטנציאל המסחרי הגלום בתופעה ונותנות לו מימון לתחביב היקר ומשמשות עבורו כספונסריות.

השבוע טס לראשונה בארצות הברית, במדינת וינסקונסן וכיאה למעמד החליט לאתגר את עצמו בטיסה מסוכנת לצד מפציץ B17 בגובה רב. הטיסה נמשכה מספר דקות ורוסי המאושר אמר בסיומה: "נהנתי מאוד. זה הכיף שלי ותחושת החופש נותנת לי את האומץ והאמביציה לבדוק את הגבולות שלי, שלא בדיוק קיימים", הוסיף בקריצה בסיום הראיון ל- BBC הבריטי.

מה האתגר הבא שצופן בחובו הג'טמן למעריציו? רק ימים יגידו. מה שבטוח, אנחנו נמשיך לעקוב. 



תגובה 1:

דור לוי אמר/ה...

איזה בן אדם נדיר!! כל פעם שאני שומעת עליו אני מתרשמת מחדש. מחכה לעוד כתבות עליו