יום שישי, 23 באוגוסט 2013

מלחמת הכוכבים - הדור הבא?

האם הסינים שיגרו לווינים שיכולים לחטוף לווינים ממדינות אחרות בחלל?

התחרות בין המעצמות על השליטה במרחב החלל שמעל כדור הארץ תופסת תאוצה, כאשר השבוע נודע כי סין שיגרה לחלל שלושה לווינים, באמצעות טיל אחד, אשר על פי ההערכות אמריקניות יכולים להיצמד ללווינים זרים, לבצע בהם כרצונם ולמעשה להישלט מרחוק על ידי מפעיליהם הסינים. האמריקאים אמנם לא אומרים זאת בראש חוצות, אך החשש הוא כי לווינים אלה ששוגרו מסוגלים לחטוף לווינים מערביים.

לאחר החשיפה של מערכת הבקרה האמריקנית על דבר השיגור, הסינים נותרו חסרי ברירה ופרסמו הודעה על שיגורם של אותם שלושה לווינים וכי הם בעלי תכונות וטכנולוגיות חדשות שטרם נראו.

לדוגמא, אחד הלויינים, Sh-Yan 7, מצוייד בין השאר בזרוע רובוטית מסיבית. לויין נוסף, Shi-Jian 15 מצוייד במצלמת D3 משוכללת, המאפשרת לו לזהות לויינים אחרים ממרחק גדול ובדיוק מירבי. דבר המחזק את השערת המומחים בדבר כוונותיהם האמיתיות של הלווינים. אישוש לכך היה התמרון החריג של הלווין בעל הזרוע שנראה "רודף" אחרי לווין סיני ששוגר לפני קרוב לעשור.

אין עדיין הוכחה חותכת לכך שהמערכת הסינית אכן תחטוף לווין, אך שוב, כמו במקרים רבים, החשאיות הסינית מעוררת חששות והאמריקנים כבר עומדים בהיכון ובוודאי חושבים על תגובה הולמת למערכת הסינית. 

לסיכום, נראה כי השלב הבא במלחמה הקרה בין שתי המעצמות הגיע גם לחלל ולנו לא נותר אלא להמשיך ולעקוב אחרי ההתפתחויות.

שיגור טיל עם לווין סיני. מתוך: www.walla.co.il

2 תגובות:

אמנון אמר/ה...

הסינים האלה לא נורמליים, עושים מה שבא להם. ללווינים יש כח רב, אם הם ישתלטו על לווינים מערביים זה לא ייגמר בטוב.

רון מיידן אמר/ה...

אמנון אתה צודק
אי אפשר לדעת לאיזה ידיים ייפול החומר שהלווינים קולטים.