יום שישי, 27 בספטמבר 2013

נאס"א תגשים לך את החלום? שכב במיטה וקבל 18 אלף דולר.


סוכנות החלל האמריקאית נאס"א (NASA) עוסקת לא רק בשיגור לווינים וחלליות אל מחוץ לכדור הארץ וכבר רבות תואר וסופר על הניסויים והבדיקות המיוחדות, שעושה הסוכנות, על מנת לשפר את החיים כאן, בכדור הארץ.

אחד המחקרים המעניינים שנאס"א עורכת כעת נועד לשמירה ושיפור איכות הבריאות של האסטרונאוטים הנמצאים במשימות המיוחדות בחלל. כידוע, היעדר כוח המשיכה והשינוי הפיזי והמנטלי אותו חווים האסטרונאוטים, מצריך הסתגלות ומתן תנאים אופטימליים עבורם.

לשם כך החלה נאס"א בניסוי, שיסייע למחקר זה: הסוכנות מציעה 18 אלף דולר לאדם בריא בגופו ובנפשו אשר יהיה מוכן לשכב במיטה מיוחדת, שתהיה מוטית בזווית של 6 מעלות כאשר רגליו מופנות כלפיי מעלה וראשו כלפי מטה.

מה הקאץ'? ובכן הניסוי יימשך 70 יום ולאדם שיבחר לבצע אותו אסור יהיה לצאת מהמיטה כלל. סך הכל 1680 שעות מנוחה רצופות, בהן תנוטר פעילותו הפיזית ובעצם כל מערכות גופו, החל מהעצמות, דרך השרירים וכלה במערכת העצבים.

מתאים לכם להיות במיטה 70 יום? מתוך: http://www.xnet.co.il

כמובן שהנבדק לא ישב חסר מעש ויוכל לעשות בכל הפעילויות שעולות על דעתכם - קריאה, גלישה באינטרנט, צפייה בטלוויזיה ועוד. התנאי היחיד: אסור לקום מהמיטה. מתקן מיוחד יספק את צרכי המקלחת וההיגיינה של הנבדק ואף יוכל לסייע בעשיית הצרכים בזמן השהייה במיטה.


כפי שציינו, על הנבדקים להיות בעלי בריאות טובה, הן פיזית והן נפשית, כך שיוכלו להתמודד עם בעיות שהם וגופם לא מכירים ביום יום, אשר בוודאי ינבעו כתוצאה מהשכיבה הממושכת במיטה שתהיה במתקן הסוכנות בטקסס.


אז... מוכן להתנדב לניסוי?

נאס"א מחפשת מתנדב על מנת לסייע לרווחתם של האסטרונאוטים בחלל. מתוך: http://www.hayadan.org.il

2 תגובות:

נינה לוין אמר/ה...

ענק!!
הייתי מוכנה בכיף לעשות את זה, מעניין כמה הם מקבלים...

ירון רפאלי אמר/ה...

נינה את מטורפת, זה מסוכן, זה עלול לגרום לבעיות בריאותיות רבות