יום שישי, 25 באוקטובר 2013

סטודנטים זכו לשיעור הישר מהחלל

סטודנטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, זכו אמש לשיעור בשידור ישיר הישר מתחנת החלל הבין לאומית. השידור, שביב השיתוף סוכנות החלל הישראלית התקיים במעמד שר המדע והטfנולוגיה, יעקב פרי ויו"ר סוכנות החלל הישראלית, יצחק בן ישראל. בנוסף למכובדים הישראלים, נכח במקום גם מנהל מבצעים וטיסות מאוישות בסוכנות החלל האירופאית, תומס רייטר.

את השיעור המיוחד, העביר האסטרונאוט האיטלקי, לוקה פארמיטאנו. פארמיטאנו בשפה האנגלית בשלושה מוקדים במקביל: ישראל, איטליה וגרמניה. הסטודנטים השונים מכל המדינות, זכו לשמוע על החיים בתחנת החלל, לשאול שאלות שמעניינות אותם וכמובן, לקבל תשובות ומידע נרחב.


הקשר בין האוניברסיטה העברית והאסטרונאוט פארמיטאנו לא הסתיים בשידור הישיר. בתחילת יוני שיגרה סוכנות החלל האירופאית, רכב חלל על שמו של אלברט איינשטיין (ידיעה שהובאה כאן בבלוג) ועל רכב החלל, בין היתר, היו מסמכים של איינשטיין מתוך הארכיון של איינשטיין באוניברסיטה. האסטרונאוט יחתום על המסמכים ואלו יוחזרו הישר לארכיון האוניברסיטה העברית.

האסטרונאוט האיטלקי, לוקה פארמיטאנו, העביר אמש שיעור לסטודנטים מהאוניברסיטה העברית. צילום מתוך: http://www.israelhayom.co.il

3 תגובות:

יוגב אמר/ה...

וואו נשמע מרתק!! כל הכבוד לאוניברסיטה שארגנו מפגש מרתק שכזה!

רוני אמר/ה...

יפה מאוד, טוב לשמוע שאנחנו נמצאים בטופ העולמי מבחינת הקשר בין החלל והאקדמיה. מעניין אם ניתן לראות בוידאו חלק מהמפגש.

עובד לוי אמר/ה...

אכן נשמע מרתק למדי. הלוואי והייתי סטודנט שם!