יום שני, 13 במאי 2013

אפופיס - "אסטרואיד יום הדין"


כבר שנים רבות שהאנושות עוסקת בשאלת "יום הדין" שיגיע או לא וימחק את צורת החיים שכולנו מכירים ויודעים מכדור הארץ. ספרים, סרטים ומאמרים שלמים עוסקים בכך ודנים בהשלכות, כאשר האפשרות של פגיעת אסטרואיד בכדור הארץ היא כנראה המסקרנת, הסוריאליסטית והמפחידה מכולן.

קרבתו של "אפופיס" לכדור הארץ. מתוך: http://www.daviddarling.info


מסוריאליזם לריאליזם, "אפופיס" מגיע!

האסטרואיד "אפופיס" התגלה בשנת 2004 על ידי צמד חוקרים מאוניברסיטת הוואי שגילו כי הוא חוצה את מסלול כדור הארץ פעמיים בשנה, אורכו מוערך ב-270 מטרים ומשקלו כ-27 מיליון טונות. בשנת 2039 צפוי האסטרואיד לחלוף במרחק של כ-12,500 אלף קילומטר מכדור הארץ. לשם השוואה המרחק של הירח מכדור הארץ הוא בערך פי 10 מכך.

גודלו של "אפופיס". מתוך: http://astronesia.blogspot.co.il


סיבה לדאגה

שמו של האסטרואיד ניתן לו על שם אל החשיכה והחורבן "אפפ" שנתנו לו שניים ממגליו. אם יפגע האסטרואיד בכדור הארץ, הוא צפוי לעשות נזק שקשה להסבירו במילים. זוכרים את פצצת האטום שהטילה ארה"ב על הירושימה בשלהי מלחמת העולם השנייה? אז תחשבו על אפקט של יותר מ-30000 פצצות כאלה הפוגעות בו זמנית בנקודה כלשהי בכדור הארץ. מפחיד, לא?

מפחיד, לא? מתוך: http://baghyanidhi.blogspot.co.il


דרכי התמודדות עם הסכנה

ממש כמו בסרטים, גם אנשי המדע והחלל שעסקו בתחום חשבו על פתרונות אפשריים למקרה של התנגשות ישירה של האסטרואיד בכדור הארץ. פתרונות שנראו לקוחים מסרטי הטראש המובילים ביותר של הוליווד כגון: התנגשות יזומה של חללית באסטרואיד, פיצוץ אטומי, גרירה או אפילו הצמדת רקטה שתדחוף אותו ממסלולו, כל הפתרונות האלה נמצאים על השולחן ומי יודע? אולי ביום מן הימים אכן ישתמשו באחד מהם.






תגובה 1:

סטיב אמר/ה...

מלחיץ מאוד. יום יבוא ויגיע אסטרואיד לכדור הארץ, אני לא יודע אם בהפתעה או לא, אבל לדעתי הוא יהיה בלתי ניתן לעצירה.