יום שני, 3 ביוני 2013

אסטרואיד ענק חלף ביום שישי האחרון על פני כדור הארץ

האסטרואיד 1998QE2  חלף על פני כדור הארץ ביום שישי האחרון. כרגע אין צורך להיבהל, מאחר ומרחק מעופו היה פי 15 ממרחק כדור הארץ לירח (כ-5.8 מיליון ק"מ), אך רבים מהמדענים מזהירים כי אם יתגשם תרחיש האימים וכל אסטרואיד הגדול מקילומטר יפגע בכדור הארץ, הוא עלול לגרום לנזק אדיר מימדים ואף לסכן את האנושות.

אז מי אתה 1998QE2 ?
האסטרואיד התגלה כבר בשנת 1998 על ידי מדענים ואסטרונומים ממרכז המחקר בניו מקסיקו ומשם קיבל את שמו. כמו כל גוף שמיימי, גם הוא מקבל את אורו מהשמש, אך היחס יהיה בערך של 6% ולכן רק חובבי תצפיות ובעלי טלסקופים יצליחו לראות את האסטרואיד החשוך, שבוודאי לא יהיה ניתן לצפייה בעין בלתי מזויינת. הדבר המיוחד באסטרואיד זה הוא ירח בקוטר של 200 מטר המקיף אותו ומלווה אותו במעופו ויהווה אף הוא מטרה לאנשי נאס"א והטלסקופים העצומים שלהם: גולדסטון וארסיבו שמתצפתים עליו מספר שנים וגילו עליו מספר עובדות מעניינות כמו היותו פחמני.

האסטרואיד. מתוך: http://www.haaretz.co.il


למרות שהאסטרואיד חלף על פני הכדור שלנו ביום שישי, דווקא ימים שני ושלישי (ה-3/6 וה-4/6) יהיו הימים הטובים והנוחים ביותר לצפיה בו, מאחר והוא יכנס לשמי הצפון וצידו המואר יותר (באופן יחסי) יפנה לכיוון כדור הארץ ויספק לחובבי אסטרונומיה ולאסטרונומים כאחד מבט על עצם זר שלא רואים בכל יום ולא בכל שנה.


3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יופי של כתבה!

אנונימי אמר/ה...

וואי איזה מלחיץ, המחשבה שאי פעם אסטרואיד יכול להגיע כ"כ קרוב לכדור הארץ עד כדי כך שאנו עלולים להיפגע..
מלחיץ..

אנונימי אמר/ה...

באמת מלחיץ. מעניין אם יש משהו לעשות כדי למנוע את זה ואת הסכנות בזה או לפחות להמעיט אותם..