יום ראשון, 2 ביוני 2013

העתיד כבר כאן - "הזבוב" המרגל

על פי דיווח שהתקבל בתחילת חודש מאי ושודר ב- BBC הבריטי, דווח כי צוות חוקרים מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב, הצליח לפתח את כלי הטיס הלא מאויש הקטן בעולם. יחודו של כלי הטיס הזה הוא בזריזותו הבלתי נתפשת, כשל חרק אמיתי. כבר כעת ברור כי מזל"ט מסוגו של "הזבוב" יוכל לנווט במקומות שעין האדם טרם ראתה ומגוון השימושים, החיוביים והשלילים בו, הוא רחב מאוד. חיפושים באזורים מוכי אסון, חיפוש נעדרים, ניווט באזורי לחימה וגם ריגול בין ארצי, מעקב אחרי בני זוג סוררים ואחרי אנשים ואף ריגול עסקי והכל בצורה חשאית ודיסקרטית.

יכולות תעופה
צורת תנועתו כוללת סיבובים ופיתולים, פניות חדות ועוד, תוך כדי הסתגלות של מבנה גופו, בעיקר הכנפיים, לתנאי סביבתו והתכווצותם והתרחבותם במקרה הצורך. משקלו לא עולה על 80 מיליגרם וכרגע הוא מוגבל בתנועתו מאחר והוא קשור לכבל חשמל דקיק ביותר המספק לו אנרגיה. בעתיד, כשתפותח סוללה מותאמת ל-"זבוב" יוכל המזל"ט לנוע בחופשיות ובלי מגבלות כאלה ואחרות.

כבר לא מדע בדיוני
אין ספק כי כלי פיתוח זה, שנראה עד לפני שנים ספורות עתידני ורחוק מאוד, יכול להביא להישגים מדעיים כבירים במחקרים שונים ואף להציל חיי אדם, אך, מאידך גיסא, יש החוששים כי "הזבוב" יוכל לשמש למטרות שליליות כמו מעקבים אחרי גופים עסקיים ובני אדם וכי יש לעשות הכל על מנת  למנוע את השימוש השלילי בכלי טיס מעין זה.



אין תגובות: