יום שישי, 12 ביולי 2013

גל ההדף של המטאור שהתפוצץ ברוסיה - הקיף את כדור הארץ פעמיים בתוך שלושה ימים

מחקר חדש הבודק את השפעתו של המטאור שהתפוצץ ברוסיה בפברואר האחרון, מגלה ממצאים חדשים: גל ההדף האדיר שנוצר עקב הפיצוץ, שהיה בגובה 30-40 קילומטרים מעל פני האדמה וגרם ליותר מ-1500 פצועים ונזקים למאות בניינים, הספיק להקיף את כדור הארץ פעמיים בתוך פרק זמן של שלושה ימים.

המטאור ברוסיה בפברואר האחרון. מתוך: http://kavimvenekudot.files.wordpress.com

כיצד בדקו זאת?
באמצעות רשת של תחנות תת קוליות, אשר פועלות תחת חסותו של הארגון למניעת עריכת ניסויים גרעיניים, שבזמנים רגילים משמש ככלב השמירה על פיצוצים גרעיניים באטמוספירה. ישנן כ-20 תחנות כאלה אשר הנתונים שברשותן הראו כי גל ההדף נע במהירות אדירה של 1200 קמ"ש. החישוב הגיע לאחר שכשלושה ימים מהפיצוץ נתקבל האיתור האחרון של גל ההלם ועל סמך איתור זה, ניתן היה למצוא את הזמן והמרחק שגל ההדף הצליח לעשות מאז הפיצוץ שהרעיד את רוסיה וגם את אמות הסיפים של עולם האסטרונומיה והמדע. עוצמת הפיצוץ – 450 קילוטון וכמו תמיד אנו נשווה אותה לפצצת האטום בהירושימה, שהייתה בעוצמה של קרוב ל-18 קילוטון, נראה כי אם המטאור היה מתפוצץ בגובה נמוך יותר או פוגע בכדור הארץ, הנזקים שלו היו רבים הרבה יותר.

אירועים מעין אלה מתרחשים סטטיסטית אחת בכל 75 שנה ולנו נותר רק לקוות כי המעצמות ישכילו לשלב ידיים ולנסות למנוע או לחזות מראש מקרים מעין אלה על מנת למנוע את הנזקים, שנראים כרגע דימיוניים, שעלולים להתרחש בעתיד.


5 תגובות:

ליאת שנקין אמר/ה...

וואו איזה תצלום! ממש רואים את המטאור!

עמרי כהן אמר/ה...

בונא זה מפחיד מה שהלך שם!! אם זה יקרה אצלנו!! איזה פחד!

תהילה אמר/ה...

אין מצב שזה קורה אצלנו בארץ.
ה' שומר עלינו

קארין אמר/ה...

תהילה אני איתך! אלוהים שומר עלינו!

יוסי אמר/ה...

אתן לא שפויות, איזה ה' ואיזה נעלים... אם זה נופל בארץ זה מחריב חצי מדינה.
אנחנו לא כמו ברוסיה שרוב המדינה לא מיושבת, פה אין טיפת שטח שלא בנו בו.