יום שני, 20 במאי 2013

מסביב לעולם בארבע שעות


מטוס החלל Skylon "מאיים" לשנות את כל חוקי התעופה הקיימים ולהעביר בן אדם מנקודה אחת של כדור הארץ, לנקודה אחרת, בפחות מארבע שעות. 

חברת REL האחראית לפיתוח כלי הטייס האדיר, הצליחה לפתח מנוע סילון מתקדם מסוגו, הקרוי Sabre, שמאפשר את זמן הטיסה הקצר. הגובה המקסימאלי אליו הוא יכול להגיע, הוא 26 קילומטר ויכול להגיע למהירות של יותר מ-6,500 קילומטר בשעה.

המטוס Skylon. מתוך: http://highpowerrocketry.blogspot.co.il


ה- Skylon הוא מטוס חלל שייחודו הוא ביכולתו לטוס אל החלל ובחזרה לכדור הארץ כמאתיים פעמים והוא מונע באמצעות מנוע סילון שפועל על מימן נוזלי ומונע באמצעות רקטה.

חברת REL התגברה על בעיות החימום של גוף המטוס, באמצעות מערכות מתקדמות של קירור ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שעושים שימוש בחמצן שבאוויר האטמוספרה ולאחר מכן בחמצן נוזלי כשהמטוס מגיע אל החלל.

הדמייה של Skylon, מתוך: http://www.bis.gov.uk

מהפכה בחיי האנושות

החברה הודיעה בסוף שנת 2012, כי המנוע החדש הוא הגשמת חלומה לאחר יותר מ-30 שנה של פיתוח וכי כעת היא זקוקה לכ-380 מיליון דולר, " על מנת לעשות מהפכה בחיי האנושות במאה ה-21, כפי שמנוע הסילון עשה זאת במאה ה-20", כך אמר מייסד REL אלן בונד.


תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד, מעניין אם הם ייקחו חלק מהיכולות האלה ויעבירו אותם לתעופה האזרחית. ככה נוכל להגיע מהר יותר ליעדים מרוחקים. ב-‏מסביב לעולם בארבע שעות